BMW M4

BMW M4 je športový automobil, ktorý od februára 2014 vyrába nemecká divízia BMW M automobilky BMW. BMW M4 je nástupcom BMW M3. Úpravy oproti štandardnému radu 4 zahŕňajú silnejšie a živšie motory, zlepšené riadenie, odpruženie a brzdy, aerodynamické doplnky karosérie a interiér s trojfarebnými "M" symbolmi.

F82 M4

BMW oficiálne predstavilo koncept M4 dňa 16. augusta 2013.[2] Ale koncept neodhalil žiadne interiérové alebo technické detaily. dňa 25. septembra 2013 automobilka BMW zverejnila technické údaje M4, ktoré bude poháňať motor S55B30 upravený divíziou M s dvomi turbodúchadlami, ktorých plniaci tlak 18,1 psi. Výkon bol stanovený na 320 kW/430 koní a krútiaci moment na viac ako 500 Nm. Hmotnosť M4 neprevyšuje 1 500 kg. Dostupný je buď so 6-rýchlostnou manuálnou prevodovkou alebo 7-rýchlostnou M-DCT prevodovkou. S manuálnou prevodovkou zrýchli z 0 na 97 km/h za 4,1 sekundy.Vo veľkej miere bol použitý uhlíkový kompozit, z ktorého je hnací hradeľ, strecha strešné oblúky, veko batožinového priestoru a rozpera predných tlmičov. Prvýkrát je v modeli M4 použitá elektrická jednotka posilňovača riadenia. V ponuke sú štandardne 18" a 19" disky kolies v odľahčenej úprave. Brzdy sú buď štandardné (modré), kým karbón-keramické (zlaté) sú voliteľnou výbavou. Celkovo je 50% komponentov modelu M4 nezávislých od F32 radu 4.

S55 B30

Motor S55 je vysokovýkonná verzia motora vyvinutá z motora N55 od BMW M. Bol predstavený v modeloch F80 M3, F82 M4 a neskôr v modeli F87 M2 Competition/CS, čím nahradil atmosférický motor V8 BMW S65 používaný v predchádzajúcom generácie M3.Rozdiely v porovnaní s motorom N55 má iné ložiská kľukového hriadeľa, kované piesty a ojnice, zosilnené pružiny ventilov, dvojité turbá, dvojité palivové čerpadlá, aktívny výfuk, prepracovaný chladiaci systém a medzichladiče.

G82 M4

V septembri 2020 BMW predstavilo druhú generáciu BMW M4. V porovnaní s predchodcom sa vyvinul hlboko prijatím novej masky chladiča. Rovnako ako predchádzajúca generácia je vybavený 3-litrovým radovým 6-valcom preplňovaným turbodúchadlom. V konkurenčnej verzii vyvíja výkon 480 koní a až 510 koní. BMW ponúka 6-stupňovú manuálnu prevodovku alebo 8-stupňovú automatickú prevodník (menič krútiaceho momentu). Po prvýkrát na M4 predstavuje BMW verziu s pohonom všetkých kolies. Tento pohon všetkých kolies, ktorý sa nazýva M Xdrive, umožňuje pohon.

S58 B30

Motor S58 je vysokovýkonná verzia motora B58. Bol predstavený v modeloch F97 X3 M a F98 X4 M, čo znamená, že po prvýkrát bol vyrobený samostatný model M pre X3 a X4. Model S58 je vybavený dvojitými turbodúchadlami typu mono-scroll, kompresným pomerom 9,3:1 a obmedzovačom pri 7 200 otáčkach za minútu s vŕtaním a zdvihom 84 mm × 90 mm. Obsahuje tiež kovaný chróm molybdénový kľukový hriadeľ a kované oceľové ojnice a piesty. Piesty sú kované firmou Mahle a majú svoj vlastný antifrikčný povlak. Rovnako ako B58, aj S58 má priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie ventilov a variabilný zdvih ventilov . Na rozdiel od B58 sa S58 vyznačuje o niečo menším zdvihovým objemom, zvýšeným vŕtaním, zníženým zdvihom a väčšími ventilmi. Kompresia sa zníži na 9,3:1 z 11,0:1.